12 Ekim 2012 Cuma

sabah kahvaltım..


Herkese günaydın,
Haftanın son iş gününe uyandık... Gerçi aramızda cumartesi günleri çalışanlarımız da var- ki bende bunlara dahilim-, yine de cuma günlerinin benim için, çocukluğumdan beri ayrı bir yeri olmuştur herzaman...


Keyifle uyanıp, hala güneşli ama serin olan sabahı karşılayıp kendimi, acıkan ve guruldayan karnımı doyurmak için hemen mutfağa attım..

Artık heryerde, tüm diet uzmanlarının, sağlıklı yaşam koçlarının önerdiği  "her gün bir yumurta yiyin" yorumuyla karşılaşıyoruz.. Düzeltiyorum " her gün bir yumurta beyazı yiyin " :) Yumurta sarısının aşırı tüketimi kolesterole davetiye çıkartıyormuş ya...

Ben yumurtanın sarısına da bayıldığım için bazen kaçamak yapıp yumurtayı komple kullanıyorum ( bu sabah olduğu gibi ) 





sabah yaptığım keyif'in malzemeleri;

*2 dilim kızarmış ekmek
*2 adet yumurta
*beyaz peynir ( ince dilimleyin, ölçü: sevdiğiniz kadar )
*tuz
*karabiber
*çok az zeytinyağı ( yumurta dibe yapışıp kazıması zor olmasın diye )

daha da çok keyf yapmak isteyenler için 
*pesto sos

basit tarif :

tavayı ısıtın, zeytinyağını çok az tavada gezdirin,
2 adet yumurtayı tavanın içine kırın,
30 sn bekledikten sonra beyaz peynirleri yumurtaların üzerine yerleştirin
tavaya uygun bir kapak bulup kapatın ve ocağın altını kısın..

bu esnada 2 dilim ekmeğinizi ekmek kızartma makinasında kızartın 

3 dakika sonra kahvaltınız hazır...


Kahvaltısına daha da keyf katmak isteyenler için;

Kızarttığınız ekmeklerin üzerine pesto sosu sürüp, tavadan kazıdığınız yumurtalı peynir karışımını , ekmek diliminizi üstüne koyabilirsiniz...

Afiyet olsun.....

Bu nefis kahvaltıyı bitirdikten sonra işe gitmek için hazırlanmaya başladım...
Tarabya Nişantaşı arasında tepeceğim yola, kullandığım metro durağına yürümeye başlarken,  herkese güzel bir gün diliyorum....


kendinize iyi bakın....