29 Kasım 2012 Perşembe

4-3-2-1

Bir çok yemek tarifi kitabında, internette, dergilerde, gazetelerde hep kek tarifleri görürüz.
Ben kendi adıma konuşiyım ki; hepsinde yumurta, un, şeker gibi ölçüler hep farklı farklı olur.
Ve hiçbiri aklımda kalmaz.Daha doğrusu kalmaz dı.!!
Artık çok pratik ve çok basit bir tarif buldum.
Bu tarifi de her türe uyguladım..
Vanilyalı, Kakaolu, Havuçlu, Tarçınlı, Çaylı, Limonlu, Portakallı, Çikolata parçacıklı...
Hepsine de nefis uydu, hepsi de gerçekten çok lezzetli oldu..
O yüzden sizlerle bunu paylaşmak istiyorum...
Kısacası 4-3-2-1
4 yumurta
3 bardak un
2 bardak şeker
1 bardak süt
1 bardak sıvı yağ veya eritilmiş margarin 
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

Yapmayı düşündüğünüz çeşide göre de 1 bardak ekleyeceksiniz.. 
Portakallı kek için 1 bardak portakal suyu sıkıp ekleyeceksiniz veya
Havuçlu kek için bir bardak havuç suyu ekleyeceksiniz gibi....
Unutmadan unu elemeyi unutmayın ve kabarmasını istiyorsanız da unu ekledikten sonra mikserle değil mutlaka tahta kaşıkla havalandırarak karıştımayı unutmayın...
Bu keki denerken umarım beğenir ve beni hatırlarsınızz... :)

Afiyet olsunnn....