22 Kasım 2012 Perşembe

gözümüzün döndüğü an..

              Alexandroupoli'de (Dedeağaç) sokak aralarına sepiştirilmiş, irili ufaklı "taverna" adı verilen yemek yerleri vardır. 
              Daha önceden gitmiş olanlar bilir ki, Yunanlılar gündüz gece demeden, yemek ve içmek için her fırsatı değerlendiriler..
              Tabi bu da bizim oraya her gidişimizde gözümüzün dönmesine neden olur..(daha ziyade ben ve benim gibilerin)
             Ufacık tahta masaların yanyana sıralandığı, kişi sayısına göre tabakların üstüste, çatal bıçaklarında ekmek sepetiyle birlikte masaya bırakıldığı o anlar, bizim yemek ve içmek için tüm hücrelerimizin alarma geçtiği anlardır.
            Sıradan başlarız sıralamaya garsona, dzadziki, horyatiki, feta, saganaki, uskumvri ve şu an fotoğraflarını gördüğünüz pancetta, domuz sosisi, köfte...
         Sizi bilmiyorum ama ben şu an bu fotoğraflara baktığımda bile ağzım sulanmaya başlıyor- ki karnım tok- ve o yediğim anlar aklıma geliyor...
        İçecek olarak da Reçina veya Ouzo masamızda tercih edilen içeceklerdendi...
Di'li geçmiş zaman kullanıyorum, zaman geçti, geçtiğimiz haftasonu idi, bedenim İstanbul'da evet biliyorum ama... aklım hala orda... o masada.... :))