28 Kasım 2012 Çarşamba

havuçlu tarçınlı kek

Kek yapmaya bayılıyorum..
Özellikle hazırlık aşaması en çok keyf aldığım işlerden biri...
Yemeye gelince.... bu konuda çok şanslı olduğumu kabul etmeliyim...Çünkü ben tatlı hiç sevmem!!
Bir gofreti bile zor bitiririm. Ama pişirmesini çok çok sevdiğimi itiraf etmeliyim...
En sevdiklerimden -favorilerimden diyeyim- tatlılarımdan biridir bu; Havuçlu ve Tarçınlı kek :)
Size tüm hazırlıklarımı detaylıyla anlatacağım...
Önce 3 adet havucu ayıklıyorum
2 tam havuç ile bir havucun yarısını  katı meyve sıkacağı ile sıkıyorum
Kalan yarım havucu rendeliyorum

Karıştırma kabında 2 bardak şeker ile 4 adet yumurtayı mixer ile çırpıyorum.
5 dk çırptıktan sonra karışım beyazlaşıp köpük haline geliyor..
Bu ıslak karışımın içine; sırasıyla 
1su bardağı havuç suyu
1 su bardağı süt
1/2 su bardağı eritilmiş margarin
Yukardaki tüm malzemeleri mixer ile 5 dk daha çırpın
Şimdi sıra geldi kuru malzemeleri eklemeye;
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
3 tatlı kaşığı tarçın
3 bardak un..
Önemli bir not: Tüm kuru malzemeleri mutlaka elekten geçirin. 
Tüm ıslak ve kuru malzemelerin hepsini tahta bir kaşıkla 5 dk boyunca altüst edin..
Artık Fırın kabına dökülmeye hazır bir karışımınız var..
Fırın kabını mutlaka yağlayın. 
Ben margarinin üzerindeki parlak kağıt ile bir parça margarini tüm teflon kek kalıbının içerisine sürüyorum. Böylece yapışmadan kalıptan kolayca çıkabiliyor.
Fırını önceden ışıttığınız 180 derecelik fırında 50 dk pişirin.
Soğuduktan sonra pişirme kabından kolayca çıkartabilirsiniz...
Gerçekten çok lezzetli oluyor...Tadına inanamayacaksınız....