24 Ocak 2013 Perşembe

Püre üstü sağlık..


Püre üstü ayşekadın fasulye...
Ben ve diet..
Yine ve yeniden diet yapmaya programladım kendimi.. Plates'e başladım bu hafta..Bu konuyu sizinle ayrıca paylaşacağım. Ama Plates'e başlar başlamaz otomatikman kendimi diet yaparken buluverdim. Yineliyorum ki ben diet yapmayı beceremiyorum ama elimden geldikçe dikkat etmeye çalışıyorum-diyelim..
O yüzden, hiç değilse öğlen yemeklerimi ev yapımı yerlerden sipariş vererek, bir nebze uygulamaya çalışıyorum.
Bu aralar favori mekanlarımdan biri Teşvikiye Camii'nin arka sokağındaki Salata New York!!
Tabiiki ben özellikle zeytinyağlıları ve çorbaları ile ilgileniyorum. Çorbalar nefis.. Hergün 3-4 çeşit çorba servis ediliyor.Tavsiye ediyorum...
Biz gelelim Fasulyenin faydalarına...
Tam bir protein deposu olan fasulye, A,B5, B9 ve C vitamini ile Demir ve Magnezyum mineralleri açısından zengindir. Ayrıca bol kalsiyum içerir ve lifli bir gıdadır.
Fasulye vücuda güç ve enerji vererek, bedensel ve zihinsel yorgunluğu giderir. Kemikleri güçlendirir, romatizma ve siyatik şikayetlerini azaltır.
Böbrekleri de kuvvetlendirdiği gibi, böbrek kumu ve taşlarını dökmeye yardımcı olur.
Kandaki şeker miktarını düşürerek, özellikle diabet hastalarında tüketilecek faydalı yiyecekler grubuna da girmektedir.
Gerçekten de bu kadar faydası olan Fasulyeyi bol bol tüketelim, hazır gıdalardan uzak durup mümkün olduğu kadar sağlıklı olanlara yönelelim..
 Hem kilo için, hemde sağlık için...